ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

sovmorgon!!!

2011-05-14 10:05:49 / 3 kommentarer ..


Idag fick jag en rejäl sovmorgon, har nog inte sovit till halv tio de senaste året, skönt!!!=) Jimmy och Benjamin är i spannarboda idag hos farmor och farfar, känner mig redan ensam hemma...:P hoppas på att kanske få lite sällskap av någon vän under dagen. Sen ikväll är det Jesuskonferens i tunadalskyrkan, var där igårkväll också, predikade och körde drama, det blev lyckat!=) Jag predikade om att våga vara annorlunda, att gå emot strömmen att inte göra samma val som alla andra gör. Konstigt det där med att det verkar lättare att göra dåliga val, man vill alltid gå med strömmen, inte bli lämnad ensam eller vara utanför och för dens skulle kanske man gör dåliga val. Att vara annorlunda och gå mot strömmen är inte så lätt men det är helt klart värt att göra det om valen mot strömmen är bättre! Häng inte på alla andra, gör dom val som är bra istället!

Imorn är det dop i Pingstkyrkan, konfirmation och jag predikar, ska bli roligt! Nåt man bara inte får missa:P

Vad ska jag skriva mer? Jag får så ofta hjärntorka när jag väl sätter mig och ska skriva, kommer liksom ingen inspiration...

En sak som jag tänker på mycket just nu är att det är så kort tid kvar här i Köping, känns vemodigt, att lämna allt och alla känns jobbigt. Speciellt dom fantastiska ungdomarna! Kommer kännas tomt första veckan i den nya lägenheten...inte bara för att den är skruttig utan också för att man inte vet vem man ska umgås med osv. Det kommer ju lösa sig såklart men det kanske tar ett tag att komma in i det nya livet.

Nu måste jag äta frulle och pinka:P


Kommentarer

Ja det kan helt klart kännas skumt att gå mot strömmen. Det gäller väl att VÅGA lyssna till "sin inre röst" hela vägen. För mig tror jag ofta det blir någon sorts medelväg... men det är svårt att säga vad som är av egen "fri vilja" och vad som påverkat en att tänka vissa tankar och välja vissa vägar i livet. Jag är verkligen avundsjuk på er som känner att ni får vägledning av gud. Det måste ju vara.. ja jag kan inte ens föreställa mig det :) men det måste vara toppen! Många kramar!

2011-05-15 01:21:20
Petra

Det är verkligen en utmaning att våga! Jag tror att tron också handlar om att våga, att släppa kontrollen. För i slutändan är det nog det som är det första steget till en personlig tro, att lita på någon annan mer än sig själv.

kram!=)

2011-05-15 08:38:53

Kära syster, om någon fixar att flytta så är det du! Du är bäst. Kram

2011-05-25 14:38:25
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!